mek da ©™


 

Dear diary,

Kuih Keria Antarabangsa Limbongan Hj Jalil mmg dah tak asing lagi di mata masyarakat Malaysia. Sebut je mesti org tahu.. yg viral tu laa... phewww.. kemain lagi intro ko mek. Mentang-mentang lah ko dh berjaya beratur kat sini, berlagak eh? 

Hahaha!

Ku ingat kan dah lama-lama org dah tak heran dgn kuih keria berhantu ni.. rupanya tidak! Dari jauh dah nampak ramai org beratur dlm kedai tu. Tak susah pommm mencari kedai ni, betul-betul kat main road & bersebelahan masjid Limbongan. So, kalo ko guna waze konfem jumpa hakhak!



Sampai kat kedai ni lebih kurang jam 12 tengahari. Kak mek dah start beratur.. laki aku kena redha ok! haha..


Cuba kira kak mek yg ke berapa kihkih... mujurrrr dpn kak mek tak ramai sgttt!!............... dan mujur sampai ke sini lebih awal


hmmm.. layan lah


dah dekat sejam menunggu tibalah satu tray kuih keria dari arah dapur.... dlm masa 10 minit... satu tray tu dh licin... menangis la ko kak mek di bucu dinding haha..

Tunggu dan tunggu lagi!


my maa penunggu setia.. siap jumpa geng borak! cian maa.. sampai ngantuk2
Jam menunjukkan kol 1 lebih, dah kedengaran azan zohor berkumandang dari masjid sebelah.. tiba2 zara dtg ke arah kak mek dan bertanya 'mama, tak siap lagi ke.. papa kata cpt sikit'  hahahhahahahaha
Lps tu laki hakakk duk lalu lalang ... kak mek tak pandang dia pommmm... takut kena cabut kikiki


Eh tengok tu, org beratur sampai dah ke luar kedai.

Tiba-tiba satu van muncul.. masa tu lebih kurang jam 1.30ptg. Rupa-rupanya ade pekerja dia bawa 5 ke 6 dulang kuih keria panas-panas ke kedai tu... lega yg amat bila nampak kuih keria dah sampai. May be ade port lain tempat dia masak. Nak harapkan yg kat dapur dia saje mmg air mata la ko senah oiiii kuikui.................


Muka dah boleh senyum sikit... terus panggil zara suh snap muka tgh happy sbb dah nampak kuih keria hhahahhahaha ngekk


Akhirnya sampai ke garisan penamat!


Inilah dia  Kuih Keria Antarabangsa Limbongan Hj Jalil
oh, saya sgt craving kan kamu hehe


Plan nk beli 60 biji bertukar menjadi 40 je haha.. jgn tamak mekkk




10 biji bersamaan RM6


sib baik hakakkk tak cium je kuih keria ni..excited tollllll


yayy dah dpt 4 bungkus = 40 biji


Dgn muka kepuasan kak mek berlalu keluar dari kedai haha poyo.. kira 2 jam jgk la Q


dari jauh snap gambo org tgh beratur, haaaa amik ko berlagak sbb ko dh dpt


che kak che abam siap berpayung tu.... gigih kan!


byeee  Kuih Keria Antarabangsa Limbongan Hj Jalil


Rasa? agak subjektif, terpulang pd tekak masing-masing. Pada kak mek... super sedap!! 10 biji abis ngap-ngap dlm kete ... 30 bw blk jb.. 6 bg jiran, 12 my maa bw balik klate haha!

Rasa crunchy dia tu sedapppp... tak muakk!

Ternampak satu lg kedai kuih keria Limbongan yg femes...... kuih keria Hjh Rahmah di seberang sana... ex wife hj jalil ni kan?


pun ramai......... siap ade kusi tu... payung pun ade... tak de la korang berpanas kan hehe... dahsyat dahsyat penangan kuih keria limbongan ni

Ok, kak mek dh boleh blk jb dgn muka senyum sbb dh dpt kuih keria 'must try' ni hehe


Kuih Keria Antarabangsa Haji Jalil 

Address3123C, Jalan Limbongan, Kampung Limbongan, 75250 Melaka, Malaysia
Hours
Open today · 11AM–7PM
Phone+60 12-691 4026



Sumber: Google


Cuba jangan tak cuba.. :)

Till then,
Mekda
Don't mess with Melaka
Labels: ,
Reactions: 
0 Responses