mek da ©™

teringin plak nak makan puding roti... so ahad aritu bersilat jap kat dapur ngeh3.


bahan-bahan:
7-8 keping roti- mek guna gardenia
2 tin susu cair
kismis
gula secukup rasa
1 bijik telor
1 sudu mentega


cara nak buat:

1. roti dicarik-carik, ketepikan.
2. pukul mentega, gula & telor
3. masukkan susu cair, kacau hingga rata, kalo nak letak esen vanilla pun xpe.
4. amik loyang...rendam roti td selang seli dgn kismis dlm bancuhan susu cair td.
5. atas sekali tabur kismis secukupnya...ikut selera nk mcm mn. coklat cip pun ok.



seperti yg dinyatakan di atas td..hikhik


sebelum dikukus/ bakar


selepas dikukus/bakar

mek memilih utk kukus.

dah siap...layannnnn...leh buat pencuci mulut...lazat berkrim gituuuu..haha!

selamat mencuba deh...
Labels:
6 Responses
  1. MAMASYAZA Says:

    wahhh sedapnya, akak pun suka buat puding camni, mmg anak2 pun suka


  2. sedapnya..lama tak buat ni sebab malas :p


  3. Fieza79 Says:

    ya allah sedap nya..tingin nk makan..dulu penah wat sekali masa zaman sekola amik ERT kan..? lama dh duluu...


  4. **sHiKinn** Says:

    sy kalo buat puding roti time2 roti tak habis kat rumah jer..sb mls kn..time ni main campak2 jer..oh da guna 2 tin eh susu..sy guna 1 tin sj..tp ikut resepi masing2 la kan..


  5. Assalamualaikum mek ;)
    sedapnye..ari 2 sy buat puding ni,tp ngada2 nak masak guna microwave..padan muka,habis bantat.. rasanye ada la, tapi rupa,fail..haha..


  6. ummi aka iem Says:

    sedapnyee ..nnt leh mintak recepie ye ..anyway salam kenal.