mek da ©™
layan gambo dulu. xsempat nk bercerita. ee :(













Labels: , 1 comments |
Reactions: 
mek da ©™
sob sob... hari terakhir bersama rakan2 opis. maklum lah next week a.k.a new year mek da dah xkje kat sini lagi. huhuhu.



gambo2 kenangan buat kali akhir






kwn bagi...hikhik......


keropok ikan dari mak cik cleaner..haa jgn xthu mak cik pun xnak ketinggalan kasi jgk tau..eeeee

adeh... mood berdebar2 nak g opis baru. dap dip dup :))
Labels: , 1 comments |
Reactions: 
mek da ©™

sumpah!!! ini lah pertama kali mek buat popia. wah ia ia jek. mcm la nak membuatnya susah sgt kan. senang jek. gulung2 jek pastu goreng. cuma nak kena ade seni tu. gulung kena cantik2, kiut miut. yeah...beri tepukan kpd encik suami kerana bertindak sbb penggulung terhormat. ha ha ha!



ops.. kalo uolss perasan popia nih besar2 tau. malas nk buat kecik2 comei2. isi dalamnya ialah taugeh dan carrot sahaja okih. sebagai hidangan minum petang katakan...ahaks.
Labels: 4 comments |
Reactions: 
mek da ©™

haikal kembali menemui aunty2 di sana di sana di sana... hehehe


alhamdulillah, syukur dengan perkembangan haikal sejak dah masuk umur 2 tahun ni...makin faham ape yg kite sampaikan, dah boleh harap, makin byk membebel, makin garang kat mama sbb ape2 nak papa jek. hikhik. tapi kalo xde papa nak plak berkepit ngan mama, pandai pulak nak berbaik-baik ngan mama ye. hihi.


di segenap ruang, ko buat mama ceria sayang..........

ops lupa lak nk citer, aritu mek goreng ikan pekasam (sdp wooo, mak mentua kasi).. tut2 masa tgh goreng tuh haikal ckp... eii mama busuk! busuk... haaaaaaa... bunyi cam sweet jek bila dia dh mula komen2 ye. hikhik.

tiap hari kena pukul ngan haikal sbb haikal xkasi mama dekat2 ngan papa. hakhak!

:P
Labels: 3 comments |
Reactions: 
mek da ©™

teringin plak nak makan puding roti... so ahad aritu bersilat jap kat dapur ngeh3.


bahan-bahan:
7-8 keping roti- mek guna gardenia
2 tin susu cair
kismis
gula secukup rasa
1 bijik telor
1 sudu mentega


cara nak buat:

1. roti dicarik-carik, ketepikan.
2. pukul mentega, gula & telor
3. masukkan susu cair, kacau hingga rata, kalo nak letak esen vanilla pun xpe.
4. amik loyang...rendam roti td selang seli dgn kismis dlm bancuhan susu cair td.
5. atas sekali tabur kismis secukupnya...ikut selera nk mcm mn. coklat cip pun ok.



seperti yg dinyatakan di atas td..hikhik


sebelum dikukus/ bakar


selepas dikukus/bakar

mek memilih utk kukus.

dah siap...layannnnn...leh buat pencuci mulut...lazat berkrim gituuuu..haha!

selamat mencuba deh...
Labels: 6 comments |
Reactions: 
mek da ©™
semuanya cerita lama. bufday haikal 26hb november. haikal dpt hadiah ni awl lg before 26hb. in advance la katakan... thanks to opis mate coz bg hadiah kat haikal. hikhik.


memula ingatkan biskut femes amos... hakhak...


tut2 haikal dpt 2 psg baju.... kemeja cun dari kiki lala


and t-shirt from kiko


tenkiu akak!!!
Labels: 2 comments |
Reactions: 
mek da ©™

sesape yg tgh menganggur dan tgh cari kje tu leh la mencuba nasib menggantikan tempat mek kat opis ni. hehehe. interbiu dibuka skang ok!



ade sape2 berminat? sila tinggalkan komen di entri ini. huhu. ayat terdesak nak cari pengganti hakhak. lagi 2 minggu lagi mek akan say bye bye kpd kompeni ini. uwaaaaa.....

lokasi: jb
berpengalaman
tahu buat paper work
suka main fb/blog (huhhh kejammmm)


hehe...
Labels: 2 comments |
Reactions: 
mek da ©™


ade la satu kali tu ramai sgt encik jepun dan puan jepun ke korea ape ntah mai miting2 kat opis mek. dorang bw byk gula2 dan makanan2 ringan lain then bagi kat kami. kami amik jek le tapi xberani nak mkn sbb xde cop halal. haha. dah sah2 mmg la xde halal tuh pun nk cite. huhu. ehek3. ops yg dlm botol tu shampoo, conditioner n lotion. pastu puding buah tu mek amik then campakkan jek dlm encik tong hihi. sticky biskut tuh pun sama.



byk lagi berkotak2..abis la rosak gigi ko puan jepun, miting sambil kunyah gula byk noo... huhu
Labels: , 2 comments |
Reactions: 
mek da ©™
ehem3. bila menggunakan pasti sedap boleh la mek berangan masakan menjadi bertambah sedap. waaa ayat apekah ini. bangga beb.



xde la... sebenarnya nk citer la kan. semenjak 4-5 bulan ni... mek suka sgt menggunakan produk ni sebagai penambah rasa dlm masakan. kiranya dah jadi pengguna tegar lah. stok tuh nak kena wajib ade. kalo beli yg kecik2 tak cukup, kena beli yg besar punya sbb byk guna dlm masakan.


kalo dh guna ni, mek dah tak guna garam, gula dan tok aji lagi dah. kira guna nih pun dah cukup. tapi dgn syarat xleh buh jimat2. buh byk2 gitu. pasti sedap! ha ha ha


tapi bergantung pada jenis masakan la. kalo buat kari ke gulai ke xde la buh benda neh. cth kalo msk sayur, sup, telor dadar, nasi goreng, sup soto ayam, haaa wajib letak benda ni le... suka sgt lah!


persoalannya, elokkah mengamalkannya. xde effect ke? takut jadi botak jek. he he he
Labels: 4 comments |
Reactions: 
mek da ©™
agenda setiap hujung tahun, serbu jualan penghabisan stok kilang LION. ngeh3. kalo tak kerna pengguna sabun bio zip no 1 di mesia tuh tak pegi le. huhu. tak alih2 citer psl sabun pulak lah. hikhik. haaa satu lagi shokubutsu yg wangi giler tu. tapi suka yg bau oreng tuuu.. encik suami lak beli yg nehhh... katanya sbb ade hadiah. suka ati lah sbb dia yg pegi serbu, bknnya mek. kalo mek pegi rasanya lebih lagi nombor2 kat resit. sbbnya gila menengok jualan2 seperti itu.


maka hasil belian encik suami yg penting2 saja la. leh la pakai 2 bulan hihi. sabun tuh utk cuci baju basahan kat umah je... kalo baju kje basuh ngan cecair breeze, rendam aje... takut nak cuci pakai mesin sbbnya mudah rosak. dah byk baju kurung/blouse yg rosak huhu. pewangi baju plak tetiba skang ni bertukar dari soflan kpd downy passion. hikhik. bajet wangi la tuuuuuuuuu..hakhak.
Labels: 4 comments |
Reactions: 
mek da ©™

mcm biasa, simple celebration. janji ade kek. hehe.


kebetulan time nih family encik suami ade kat jb...maka masak lebih sikit, ajak cousin dtg mkn. huhuhu. antara menu, nasi tomato, ayam msk sambal, sambal merah letak nenas+tomato, acar timun, puding laici dan bihun goreng.


gambo2 sepupu sepapat, mek mentua, anak2 buah, kak ipar, mak sedara, pak sedara, xde amik lah pulak. he he he




wah la weiii...gambo mek ngan haikal mcm ape daaa..xmenjadi sgt. hikhik. xsempat nk amik gambo masa tgh tiup lilin coz haikal tiup laju sgt. fuhhhhhhhhh!!


ice cream kek utk basahkan tekak..yummy!

happy bufday sayang!
Labels: , 4 comments |
Reactions: